Šodien, programmas Latvijas skolas somas ietvaros, 1.-4.klašu skolēni piedzīvoja aizrautīgu, izzinošu un mūsdienīgu muzikālu stāstu, kur pa brīnumainiem notikumiem bagātīgu ceļu galvenie varoņi meklēja atbildes uz dotajiem uzdevumiem par to, kā pieņemt pareizās izvēles dažādās dzīves jomās. Uzveduma pamatā bija plaši zināmā Brāļu Grimmu pasaka “Ansītis un Grietiņa”, šoreiz stāsta darbību pārceļot uz mūsdienām, par stāsta centrālo varoni izvirzot Grietiņu.
Mūsdienu stāsta versijā abi bērni ir aizrautīgi datorspēļu fani. Viņi ir tikuši līdz spēles 10. līmenim, kurā sacenšas ar anonīmo spēlētāju vārdā “ļaunā ragana_XO”. Cenšoties atkodēt spēlē doto uzdevumu, notiek burvestība un Grietiņa tiek ievilināta virtuālajā pasaulē. Lai atgrieztos atpakaļ pie brāļa, Grietiņai nāksies pareizi izpildīt trīs uzdevumus, kurus izrādes laikā aktrise kopā ar skolēniem pārvar, lai veiksmīgi atgrieztos mājās un vairs neiekristu viltus ziņu slazdos.
Izrādes muzikālā partitūra veidota ar dzejnieces Ineses Zanderes dzejoļiem un komponista Jāņa Ķirša radītajām dziesmām par attiecībām, ceļošanu un dzīves vērtībām: “Pasveicini bailes”, “Laime”, “Sadursme kosmosā”, “Patiesības brilles”. Galvenās lomas atveidotāja, brīnišķīgās balss īpašniece, dziedātāja Annija Putniņa.
13.decembrī 9.-12.klašu skolēniem aktieris un režisors Ēriks Vilsons, iesaistot skolēnus kā izrādes līdzdalībniekus, stundas laikā izstāstīja un izspēlēja stāstu par jauniešu pirmo mīlestību, pašcieņu un nepakļaušanos, kas balstīta Rūdolfa Blaumaņa novelē “Nezāle”.
#programmasLatvijasskolassomasietvaros
Ekskursija uz Liepāju.
4.decembrī 2.a un 2.b klase devās ekskursijā uz Liepāju. Liepājā Latvijas skolas somas ietvaros noskatījās teātra izrādi ,,Sniegbaltīte un septiņi rūķīši” ar mūsdienīgu sižetu un to papildināja jautra mūzika, bet pasakas galvenā doma ir tomēr palikusi par skaistuma nozīmi un cilvēka labestību.
Vēl skolēni devās uz Liepājas inovācijas centru, kur veica dažādus eksperimentus: gatavoja slaimu, pārbaudīja ūdens maisiņa izturību un paši veidoja krāsainu, putojošu vulkānu. Katrs savu pagatavoto slaimu varēja paņemt līdzi uz mājām. Eksperimentu veikšanai bija vajadzīgas tādas īpašības kā uzmanība, koncentrēšanās spējas, precizitāte.
Sagatavoja skolotājas Daiga Staško, Svetlana Tarasova.
28.novembrī 7.-8.klašu skolēni ar lielu aizrautību un interesi sekoja līdzi trīspadsmitgadīgā Hugo maģiskajām spējām, kuras ieguva pēc neveiksmīga kritiena ar skrituļdēli.
Pamācoša, mūsdienīga, aktuāla ģimenes komēdija “Bum” programmas Latvijas skolas somas ietvaros.
Šodien mūsu skolā kino. 🎥🍿
Latvijas skolas somas programmas ietvaros 2.-4. klašu skolēniem animācijas filmas “Straume” demonstrēšana.
#kinopēcpusdiena
#vērtībasdraugiempātija
Cik labi, ka programma “Latvijas skolas soma” nāk palīgā skolotājiem mācību stundās un klasē apgūto nostiprināt praksē.
Brocēnu vidusskolas 11. klase mācību kursa “Vēsture un sociālās zinātnes I” ietvaros devās uz Okupācijas muzeju un Stūra māju, lai labāk izprastu totalitāros režīmus un cilvēku vēlmi pretoties tiem.
Ekskursijas laikā realizējām arī vienu no klases galvenajiem uzdevumiem šogad – saliedēt klases kolektīvu un veicināt savstarpējo sadarbību. Lieliski tas izdevās Okupācijas muzejā. Kopā mācījāmies novērtēt brīvību un demokrātiju.
Skolēnu atziņas: Ļoti patika Okupācijas muzejs, bija interesantas darba lapas, patika muzeja dizains, forši, ka bija darbs grupās un ļoti patika gidi. Stūra mājā bija ļoti aizkustinoši, lika aizdomāties par komunistu totalitārā režīma šausmām. Mēs novērtējam privilēģiju dzīvot 21. gadsimta demokrātijā.
Klases audzinātājas Laura Miķelsone un Zita Andersone